Projekt Dreamer wykonałam w ramach pierwszego wyzwania Weekly UX, którego celem było stworzenie mobilnego rozwiązania dla łatwego dokumentowania snów. Temat wyzwania był mi wyjątkowo bliski, jako że sama często zapisuje sny, które nierzadko dostarczają mi wiele inspiracji. 

Sny stanowią wyjątkowe źródło pomysłów i informacji o nas, jak również mogą otwierać drzwi do naszej podświadomości. Niestety oszacowano, że zapominamy aż 95% ze snów po zaledwie 5 minutach po przebudzeniu. 

Starając się zrozumieć, co sprawia, że nie zapamiętujemy informacji, które pojawiają się w naszych umysłach podczas snu, postanowiłam zbadać temat nieco dokładniej. Przeglądając strony, artykuły i szukając alternatywnych rozwiązań, stworzyłam potencjalne narzędzie, które będzie odpowiedzią dla danego problemu.  Dreamer to wyposażona w funkcję budzika aplikacja, umożliwiająca dokumentowanie i udostępnianie snów. Opcja alarmu może zwiększać szansę zapamiętywania snów, dodatkowo badania pokazują, że zapisywanie marzeń sennych zaraz po przebudzeniu ułatwia ich lepsze zapamiętywanie.

Mając to na uwadze, chciałam stworzyć rozwiązanie ułatwiające ten proces. Użytkownik nie musi zaraz po obudzeniu specjalnie przeszukiwać telefonu, aby opisać, co mu się śniło. Wyłączenie dzwoniącego rano budzika przenosi go bezpośrednio do aplikacji, gdzie może wprowadzić nowy sen.

Próbując wyobrazić sobie osobę, która o świcie, jeszcze zaspana próbuje opisywać swój sen, postanowiłam wprowadzić również opcję nagrywania. Jest to idealne rozwiązanie, szczególnie dla osób, które nie przepadają za pisaniem. Użytkownicy, leżąc jeszcze w łóżku, z zamkniętymi oczami mogą swobodnie nagrywać swoje marzenia senne.